با قطعات و برنامه های UPS آشنا شوید
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


در مقاله قبلی در مورد یو پی اس و لزوم استفاده از آنها صحبت کردیم. این بار به اطلاعات مربوط به اجزای اصلی یو پی اس می پردازیم. به علاقه مندان به جنبه فنی تجهیزات یو پی اس یا برق اضطراری، مطالعه مقاله استفاده از یو پی اس در مراکز مختلف را توصیه می کنم.

برای شناخت قطعات اصلی یو پی اس یا منبع تغذیه اضطراری باید بدانید که از 4 جزء اصلی تشکیل شده اند. یکسو کننده، اینورتر، باتری و قطع کننده مدار اجزای اصلی یک یو پی اس هستند.

در ادامه به نقش هر یک از این اجزا خواهیم پرداخت.

کار اصلاح طلبان را بدانند

تعمیر اجزای یو پی اس دارای عملکردهای مهم و مهم بسیاری است. اولی به عنوان مبدل AC به DC شناخته می شود، به این معنی که ورودی جریان متناوب را تبدیل می کند. عملکرد دوم آن شارژ مجدد باتری است، در حالی که برق DC نیز به اینورتر می رسد.


بسته به اندازه UPS، شارژر باتری ممکن است در ماژول یکسو کننده قرار گیرد. با این حال، در سیستم های برق اضطراری کوچکتر (یعنی زیر 3 کیلو ولت آمپر) معمول و نادر است که یکسو کننده و شارژر باتری اجزای جداگانه باشند.

یکی دیگر از ویژگی های یکسو کننده های واحد UPS این است که می توانند ولتاژ ورودی گسترده ای را بپذیرند. این ویژگی به معنای توانایی سیستم برای کنترل شارژ بیش از حد و نوسانات بدون دخالت باتری است.

بررسی عملکرد اینورترها به عنوان اجزای UPS

اینورترها اجزای اصلی یو پی اس هستند که به عنوان بخش دوم فرآیند تبدیل (AC-DC-AC) عمل می کنند. آنها این کار را با تبدیل برق DC از یکسو کننده یا باتری به خروجی AC که بار بحرانی را تغذیه می کند، انجام می دهند.

این فرآیند تبدیل (AC به DC به AC) نویز الکتریکی را با فیلتر کردن رویدادهایی مانند پیک ها، شیب ها و نویز الکتریکی صاف می کند و اطمینان حاصل می کند که خروجی نهایی یک موج سینوسی خالص است.

نقش اجباری و ضروری باتری یو پی اس

باتری های سیستم یو پی اس تامین برق اضطراری در زمان قطع برق را تضمین می کنند. یک یکسو کننده یا شارژر جداگانه نیز شارژ مداوم باتری های UPS را تضمین می کند. سیستم های یو پی اس حداقل یک رشته باتری UPS دارند و ولتاژ DC روی یو پی اس تعداد باتری های مورد نیاز را تعیین می کند. باتری های زنجیر به صورت سری به هم متصل می شوند، به این معنی که اگر یک باتری از کار بیفتد، کل زنجیره باتری از کار می افتد.

دستگاه های یو پی اس کم مصرف و با ظرفیت کم اغلب دارای باتری داخلی هستند. برای دستگاه هایی با توان و ظرفیت بیشتر که به عنوان راه حلی برای پروژه های پرقدرت ارائه می شوند، اغلب از باتری های خارجی استفاده می شود. باتری در یک کابینت باتری مستقل قرار دارد.

برو به طرف دیگر

سوئیچ انتقال یکی از اجزای اصلی یو پی اس است که به عنوان یک واحد حفاظتی در صورت خرابی سیستم یو پی اس عمل می کند. این ویژگی در صورت خرابی یو پی اس، با عبور از تعمیر، باتری و اینورتر، بار را به طور خودکار به منبع تغذیه متصل می کند.

جابجایی به منبع اصلی وضعیت ایده آلی نیست زیرا برق مانند یو پی اس های اینترنتی با تبدیل دوگانه فیلتر نمی شود. اما این امکان را به تجهیزات می دهد که در حین تعمیر یا تعویض کلید مدار، به کار خود ادامه دهند.

سایر قطعات UPS

بسته به قدرت، ظرفیت و نوع یو پی اس، برخی از اجزای رایج دیگر وجود دارد که ممکن است شامل فن یا خازن باشد.

علاوه بر این، اجزایی مانند یک بای پس تعمیر و نگهداری خارجی وجود دارد که به UPS اجازه می دهد بدون وقفه در بار برداشته یا تعویض شود. سرکوبگرهای ولتاژ گذرا TVSS و پروتکل ساده مدیریت شبکه و کارت SNMP و ترانزیستورهای IGBT سایر کاربردهای ارتباطی مانند نمایشگر و سایر اجزاء.

پس از آشنایی با قطعات یو پی اس، در مورد کاربردهای یو پی اس و کاربرد آنها در امکانات مختلف صحبت خواهیم کرد. در برخی از مقالاتی که در این سایت منتشر کرده ایم به طور اختصاصی استفاده از یو پی اس در هر یک از این مراکز و استفاده از آن را به صورت جداگانه توضیح داده ایم.

کاربرد یو پی اس در مراکز دولتی

اکثر مراکز دولتی به مراکز داده ای متصل هستند که حاوی اطلاعات ارزشمند و مهمی هستند. اختلال در سیستم ها، شبکه های آنها و دسترسی به این مراکز داده می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. حفاظت 24 ساعته این اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، در دنیای امروز، با توجه به اینکه اکثر سیستم های اداری از کامپیوتر و سیستم های دیجیتال تشکیل شده اند، نیاز به برق ثابت در اولویت قرار دارد. دستگاه های یو پی اس از آسیب به سخت افزار و اثرات نرم افزاری آنها جلوگیری می کنند.

اکثر مراکز دولتی نیاز فوری به استفاده از یو پی اس شرکت بهراد دارند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.


بانک ها، سیستم های مخابراتی، دفاتر مرتبط با اطلاعات و امنیت و سایر دفاتر که دائماً با مردم و اطلاعات مشتریان در تعامل هستند.

مشاوران دفتر مرکزی ما آماده هستند تا بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات را برای رفع نیاز شما توصیه کنند. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. در آینده مقاله ای در مورد یو پی اس مناسب ادارات و مراکز دولتی در قسمت بلوک قرار خواهیم داد.





:: بازدید از این مطلب : 1131
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: